Menu

Wybieramy platformę sklepową

Wybór odpowiedniej platformy sklepowej nie jest rzeczą tak prostą, jakby mogło się wydawać. Obecnie bowiem w sieci można znaleźć coraz to więcej platform sklepowych, na których można stworzyć swój własny sklep internetowy, jednak nie każda jest dobra. Na tak zwany „pierwszy rzut oka” każda z nich może wydawać się atrakcyjna – niestety w rzeczywistości wcale nie musi taka być. Aby wybrać dobrze, należy zapoznać się z dostępną ofertą i zasięgnąć niezależnych opinii.

 

W czym leży problem?

Wiele platform sklepowych to platformy tworzone przez osoby, które często nie mają nic wspólnego z prowadzeniem e-sklepu. W związku z tym, nie zawsze mają świadomość tego, jakie wymagania owe platformy powinny spełniać. I często rzeczywiście nawet nie jest to kwestia złej woli, ale po prostu niewiedzy, braku umiejętności, doświadczenia i znajomości rynku... Sami właściciele sklepów, zwłaszcza ci początkujący, również tak do końca nie wiedzą, czego od platformy powinni oczekiwać i na co zwracać uwagę.

 

Gdy ilość jest ważniejsza od jakości...

To, że to właśnie jakość powinna być najważniejsza, jest oczywiste – choć jak się okazuje, nie dla wszystkich. Potencjalni klienci platform sklepowych często dają się odrobinę oszukać i nie kupują danego produktu w pełni świadomie, gdy widzą, że inni właściciele sklepów internetowych także zaufali danej platformie. A przede wszystkim należy zacząć od tego, iż nie jest do końca pewne to, czy statystyki, jakie podają platformy sklepowe faktycznie pokrywają się z rzeczywistością. Klient zaś, widząc, że i inni zdecydowali się na taką a nie inną platformę, również decyduje się na nią – nie zawsze sprawdzając to, co najważniejsze.

 

Co jest najważniejsze?

Ilość klientów danej platformy wcale nie musi od razu oznaczać tego, że platforma jest świetna, bowiem owi klienci mogą przecież być klientami bardzo niezadowolonymi z usług... Ważniejsze zatem od ilości klientów jest to, co platforma jest w stanie zaoferować i na jakie korzyści klient może liczyć.

 

Najlepsze platformy sklepowe

Warto dać sobie trochę czasu, zanim ostatecznie zdecydujemy się na umieszczenie naszego e-sklepu na konkretnej platformie. Przede wszystkim należy „zbadać teren” - jakie są obecnie dostępne platformy, jakie krążą o nich opinie, co proponują, jak długo istnieją na rynku. Wśród wielu platform sklepowych, którymi nie warto zawracać sobie głowy, istnieją także takie, które jak najbardziej mogą spełnić oczekiwania klientów.

I tak, warto w tym miejscu zwrócić uwagę na platformę Shoper.pl, która zawsze proponuje produkty adekwatne do ceny i generalnie cieszy się dużym uznaniem i zaufaniem. Kolejna propozycja to i-sklep.pl, która daje możliwość zindywidualizowania sklepu (można stworzyć między innymi własną szatę graficzną). RedCart.pl natomiast ceniona jest za to, że jest bardzo komunikatywna. W zestawieniu nie można pominąć również cStore.pl ze względu na dużą elastyczność.

Jak już było wspomniane, wybór prosty nie jest. Trzeba szukać takiej platformy, która będzie najbardziej odpowiadać naszym potrzebom i wymaganiom. Warto pamiętać także o tym, że nie istnieje coś takiego jak platforma idealna, bowiem każda oferuje coś innego i nigdy nie będzie odpowiadać absolutnie wszystkim.